O'yinni kim samaraliroq boshqaradi: IT xizmatlari yoki murabbiy?

Intellektual sportda (shaxmat, go...) sun’iy intellektning afzalligi endi hech kim tomonidan shubhalanmaydi. Biroq, jamoaviy sportda murabbiylar o'yinni boshqaradi.

Biroq, IT o'yinlar tahlili xizmatlari segmenti allaqachon ta'sirli ko'rinadi. Yuqori darajadagi jamoalar uchun o'yin tahlillari bozorining sig'imi, har doimgidek, butunlay boshqacha baholarga ega. Masalan, WinterGreen Research kompaniyasi 4,7 yilda bozorni 2021 milliard dollarga baholamoqda. Biroq bu ko‘rsatkich yetarlicha baholanmaganga o‘xshaydi. 2018-yilda faqat Rossiyadagi garovlarni solishtirish uchun bukmeker kontorlarida 1,15 trln. rubl Ko'pgina IT-loyihalar boshlang'ich bosqichida 2-4 million dollar sarmoyani osongina topdi.

XG tizimi. (understst.com). O'yinning barcha tarkibiy qismlaridan faqat bittasi baholanadi - amalga oshirish. Har bir zarbaga o'z xavfli koeffitsienti beriladi va gol urish ehtimoli chiziqli bo'lmagan "eksponensial parchalanish" formulasi yordamida aniqlanadi.

Xitlarning har bir guruhi uchun ehtimolini hisoblash formulasi mavjud: tananing urilgan qismi, zarba nuqtasi, oldingi o'tish turi va hujum turi. XG Wyscout kontseptsiyasi. Ta'sir nuqtasiga emas, balki teng ball olish ehtimolining butun maydonini ta'kidlashga urg'u berilganligi sababli dastlab raqobatbardosh emas. 15 ta RFPL o'yinlari (16-19) uchun XG ma'lumotlarining ushbu o'yinlar ballari bilan korrelyatsiya koeffitsienti 0,55 ni tashkil etdi.

WYSCOUT (wyscout.com). So'nggi o'yin uchun IT-qayta ishlangan video haqida hisobot olish imkonini beruvchi murabbiy uchun videoxizmat. O'yinchilar uchun IT aniq paslar, g'alaba qozongan duellar, driblinglar, har bir raqib juftligidagi duellar muvozanati, tiklanish, maydon bo'ylab harakatlar, nishonga ta'sir qilish nuqtalari, zarba joyi, to'pga tegishlar sonini hisoblaydi. murabbiy uchun kerakli harakatlarni chizish qobiliyatiga ega bo'lgan dunyodagi futbol video arxivi (450 000 kuzatilgan futbolchilar, 220 000 dan ortiq katalog o'yinlari). O'tgan o'yin statistikasi

INSTAT (instatsport.com). O'yinchilarning texnik va taktik harakatlari (TTA), maydondagi lokalizatsiya va o'yinchining foydaliligini hisobga oladi. Videolar, statistika va interfaol jadvallar bilan platforma. InStat Index - o'yinchining shakli dinamikasini kuzatib boradi, uning harakatlarini (skautlar uchun), uzoq muddatli va o'yinning ma'lum bir davridagi faoliyatini baholaydi. InStat hisobotlari o'yinning yakuniy natijasiga nima ta'sir qilganini tushunishga imkon beradi; dushman hujumlarining yo'nalishi va samaradorligini ko'rsatadi, to'pning tezligini va o'yinning shiddatini ko'rsatadi.

Paket (impact.com). Qadoqlash harakat samaradorligini oldinga pas yoki muvaffaqiyatli dribling natijasida to'p chizig'idan orqada qolgan raqiblar soniga qarab baholaydi.

Qoidaga ko'ra, yarim himoyachilar, vingerlar va markaziy himoyachilar eng yuqori ball to'playdi. Paket o'yinning faqat bitta jihatini - to'pni oldinga siljitish samaradorligini tavsiflaydi va baholaydi; g'alaba qozongan o'yinchi o'z pozitsiyasini tiklaydimi yoki yo'qligini hisobga olmaydi va uni oldindan hisoblashga imkon bermaydi.

SCISPORTS (scisports.com). SciSports sun'iy intellekt, kompyuterni ko'rish va ma'lumotlar tahlili bo'yicha mutaxassislardan iborat. SciSkill Index - bu o'yinchi va uning imkoniyatlarini ma'lumotlardan baholash uchun IT platformasi: tarkibi, yoshi, pozitsiyasi, almashtirishlar, raqobatbardosh kuch, urilgan gollar, qizil kartochkalar. Hujum guruhidagi o'yinchining darajasi urilgan gollar soni kutilganidan oshib ketganda ortadi. Himoya guruhi uchun ham xuddi shunday. Bu o'yinchi darajasiga ko'chirilgan bukmeykerlarning baholaridan foydalangan holda IT texnologiyasi bo'lib, o'yinchini o'yin tuzilishiga emas, balki o'yin natijasiga qarab baholashga harakat qiladi. Bo'lajak o'yin uchun taklif yo'q

MATh TAHLILOT (matchanalysis.com). Panoramali videodan foydalanib, Match Analysis barcha 22 o'yinchining maydondagi aniq joylashuvini qayd etadi. Murabbiyga aniq xususiyatga ega (bir o'yinchidan ikkinchisiga o'tish va h.k.) o'yinning bo'laklari bilan ta'minlaydi. O'yinning 3000 ta fragmentlari xotirada saqlanadi, ularga o'yin paytida yoki undan keyin darhol Tango Live serveri orqali kirish mumkin. Moslik tahlilini o'z ichiga olmaydi

UZOQ MATCH (longomatch.com). Foydalanuvchi o‘yin videosini o‘zi yuklashi va o‘zi uchun ahamiyatli bo‘lgan voqealarni – himoyadagi qo‘pollik, hujumdagi qoidabuzarlik, jarima kartasi, gol va hokazolarni ajratib ko‘rsatishi kerak.Raqib bosim o‘tkazayotgan joylarni ajratib ko‘rsatish va ularning himoya chizig‘ini ko‘rish mumkin. Ushbu xizmat Photoshop-ning o'ziga xos turi bo'lib, gugurtning kesimini yaratishga imkon beradi. Matematik ishlov berish yo'q.

OPTASPORT (optasports.com). Ular translyatsiyalarning vizualizatsiyasini ta'minlashi, asboblar (vidjetlar) yaratishi mumkin, ular yordamida siz futbolchining qanday harakat qilganini, uzatma berganini va darvozaga zarba berishini aniq ko'rsatishingiz mumkin. Bashoratli modellarni, analitik o'lchovlarni ishlab chiqish va bir nechta ma'lumotlar manbalaridan foydalanish bilan shug'ullanadi. Xizmat gugurt rasmi bilan ishlashga mo'ljallangan bo'lib, o'yinchi jamoalarning harakatlarini tasvirlashni osonlashtiradi.

STATS (stats.com). Statistika - reytinglar, yangiliklar, prognozlar va statistika bilan sport yo'nalishi. StatsMatchCast – jonli statistikani kuzatish imkonini beradi. STATS Edge - video arxiv va ularning pleyeridagi statistika ma'lumotlari. Sun'iy intellektdan foydalangan holda, STATS Edge murabbiy va tahlilchilarga tezda kliplarni topish va o'yindagi qiyin daqiqalarni tahlil qilish imkonini beradi, jamoaning kuchli va zaif tomonlarini baholash jarayonini soddalashtiradi. STATS Insights individual o'yin, mavsum va uzoq masofadagi muhim daqiqalarni ochib berish uchun sanoatning eng chuqur sport ma'lumotlar bazasidan foydalanadi. Tasvir bilan ishlashga urinish, raqib jamoalar o'rtasidagi o'zaro munosabatlarni ta'kidlash. Biroq qarorni murabbiy qabul qiladi.

FutzalStat (coachfutsal.net). Futzal murabbiylari tajribasini baham ko'rish uchun yaratilgan bo'lib, siz ro'yxatdan o'tishingiz va turli murabbiylar ishlatadigan mashqlar kutubxonasiga kirishingiz mumkin. TacticalPad xizmati 2 o'lchovli mashqlar videolarini taqdim etadi. Mashqlarning mashhurligi - bu murabbiy reytingining bir turi. Murabbiyning daftarchasi va o'quv mashqlari almashinuvi.

BASKET-STATS.NET (aredi.agentligi). Kompaniya 2007 yildan beri Yevroliga basketbolchilarining marketingi ustida ishlamoqda. Har bir o'yinchi uchun skautlar uchun hisobot tuzadi: maydonda bo'lgan vaqt, to'plar soni, o'yin tezligi, maydondagi vaqt farqi, to'pni qaytarish, hujumlarni pozitsiya bo'yicha taqsimlash, pozitsiya bo'yicha hujum va himoya samaradorligi, o'yinchilarning samarali kombinatsiyasi . O'yinchilarning reytinglari hujumda va himoyada ko'rsatilgan bo'lib, ular katta ehtimol bilan o'yinchining maydonda bo'lgan vaqtida urilgan va o'tkazib yuborilgan gollar o'rtasidagi farqning o'zgarishi bilan bog'liq. Taqdim etilgan ma'lumotlarning ishonchliligi yoki ularning bashorat qilish kuchi haqida hech qanday gap yo'q.

AYSBERG (aysberg.hockey) Xokkey. Kompaniya 2015 yilda tashkil etilgan. Asoschisi Vladislav Martynov. Stadionda 3 ta videokamera o‘rnatilgan bo‘lib, ular o‘yinchilarning harakatlari va shaybadan kelib chiqqan holda 500 ta parametr: tezlik, kutilgan gollar, muvaffaqiyatli qaydlar, muvaffaqiyatsiz paslar va hokazolarni kuzatib boradi. Kompyuter ko'rish tizimi formalardagi raqamlarni taniydi. Skautlar uchun bulut xizmati yaratildi. Microsoft Azure platformasi tomonidan quvvatlanadi. Foydasiz ma'lumotlarning katta miqdori.

SPORTLOGiQ (sportlogiq.com). Kanadadan kompaniya. Xokkey. Analytics dasturiy ta'minoti har bir o'yinchining muz, maydon yoki maydondagi joylashuvi va harakatlarini kuzatib boradi. AI har bir o'yinda 158 milliondan ortiq ma'lumot nuqtasini millisekundlik kechikish bilan kuzatib boradi. Taqdim etilgan ma'lumotlarning bashorat qilish kuchi past - o'yin natijasi bo'yicha prognozning aniqligi 67% ni tashkil qiladi. O'tgan davr mobaynida IT uchun eng ommabop va foydalanish mumkin bo'lgan xususiyatlar tahlilini o'z ichiga oladi va keyingi moslashuv bilan bevosita aloqasi yo'q.

SHOTTRACKER (shottracker.com). Kichkina sensor har bir o'yinchiga kiyiladi, to'p (shayba), o'yinchilarni va to'pni (shayba) kuzatish uchun maydonga o'rnatilgan datchiklar. 70 dan ortiq xususiyatlarni avtomatik ravishda kuzatib boradi: zonalar xaritalari, uloqtirishlar, tezlashtirish, maksimal tezlik, masofa, fiziologik intensivlik va yuk va boshqalar. Vizual kuzatilgan effektni raqamlashtirish, sharhlash funktsiyasini trenerga o'tkazish.

Bugungi kunda sport uchun IT imkoniyatlarining keskin o'sishi sport fanidagi bo'shliqlar bilan cheklanadi. 1980 yildan beri biz futbol tahlilchilari tomonidan turli xil texnik va taktik harakatlar sonining o'sish tendentsiyasini kuzatdik. Metodologiya Yu.A. Morozov 1980 yilda 8 komponentdan iborat edi. Ammo o‘shanda ham futbol ko‘rfazi t.f.n. M.A. Godik TTD o'yin natijalari bilan juda zaif bog'liqligini yozgan. Hozirgi vaqtda Instat va Wyscout kompaniyalari 100 ga yaqin TTD ko'rsatkichlarini ro'yxatga olishadi. 140-2019 yilgi mavsumdagi Premer-liga, Misollar, RFPLning 2020 o'yini uchun barcha TTD yig'indisi uchun o'yinlar natijalari bilan salbiy korrelyatsiya ko'rsatilgan (r = -0,06). Instat hisobotlariga ko'ra, 15 RFPL o'yinini (16/20) namunaviy tadqiqotida, XG r = 30 bilan 0,36 Instat TTD ko'rsatkichlarining o'rtacha korrelyatsiya qiymati, to'plangan ballar ulushi r = 0,39 ni tashkil qiladi. Futzalda vaziyat unchalik yaxshi emas – r=0,5; Basketbolda KPI – r=0,37. Ushbu baholash taxminan 16 yoshli bolaning o'yinini baholashga to'g'ri keladi va har qanday RFPL murabbiyining ekspert bahosidan ancha past (0,77). "Spartak" va milliy terma jamoaning sobiq futbolchisi A.Bubnov TTD haqida gapirishni yaxshi ko'radi. Spartak har doim TTD hisoblangan. Bu klub esa, afsuski, SSSRda deyarli yuz yillik tarixda futbol giganti bo‘lib, xalqaro maydonda hech narsa yutmagan. A.Bubnov bu ikki faktni haligacha bog‘lay olmadi.

Yana bir yo'nalish - neyron tarmoqlardan foydalanish. Qoida tariqasida, neyron tarmoqlar malakali murabbiyning ekspert bahosini takrorlaydi va hech qanday modelga tayanmaydi. Neyron tarmog'i raqib o'yinchilarining o'ziga xos parametrlariga emas, balki vaziyatga javob beradi. Shuning uchun, Al-yechimlarni ilohiylashtirish uchun hech qanday sabab yo'q. Ular murabbiyni almashtirmaydi.

2003 yilda IFKSiMP UrFU, boshlig'i A.A. Polozov, Sergey Skorovich tomonidan tugatildi. 2010 yilda u Rossiya futzal terma jamoasiga murabbiy bo'ldi. 15 yildan beri rasmiy turnirlarda ishtirok eta olmagan Ispaniya terma jamoasi mavzusi ko'tarildi. 2012 yilda talabalar tomonidan PIRS deb nomlangan Rossiya terma jamoasi o'yinining kompyuter modeli yaratildi. O'yin jang san'atlaridan (TTE) iborat. Har bir TTE natijaga ta'sir qilish nuqtai nazaridan o'z narxiga ega. Duellarda g'alaba qozonish yoki yutqazish orqali o'yinchi urilgan yoki o'tkazib yuborilgan gollar bo'yicha jamoaviy farqning o'z qismini tashkil qiladi. O'yinchi hujumda yaxshi o'ynay oladi va himoyada ham osonlikcha mag'lub bo'ladi. Shuning uchun bu turli xil tarkibiy qismlar. Ularning umumiy soni kamida 50. Gol uchun siz TTE ketma-ketligini yutib, muvaffaqiyatli otishingiz kerak. O'yinchining har bir komponentda jang san'atlarida g'alaba qozonish qobiliyati jang san'atlari sonining ko'payishi bilan asta-sekin kamayadi. Bu shuni anglatadiki, ikki jamoa o'rtasidagi o'yin natijasi bo'yicha shift bor. Algoritm maydonga joylashtirishning barcha variantlarini diqqat bilan baholaydi va bu shift qiymatini topadi. Keyinchalik, u barcha rejalashtirilgan jang san'atlarini birlashtiradigan kombinatsiyalarni tanlaydi.

Ko'pgina manbalar shunga o'xshash narsani taklif qiladi, ammo mavhum o'rtacha raqib nuqtai nazaridan. Tabiiyki, ular bo'lajak o'yin natijasini ayta olmaydi. PIRS modeli, agar talablar bajarilgan bo'lsa, kutilgan moslik ballini aniq beradi.

O'yin deb ataladigan ma'lumotlar majmuasi bitta murabbiyni boshqarishi uchun juda katta. Murabbiylar 1-2 ta eng kuchli va eng kuchsiz futbolchilar haqida yaxshi tasavvurga ega. Va ular ro'yxatning o'rtasida nima bo'layotganini bilishmaydi. Agar ulardan o'yinchilarni tarkibiy qismlardan biri bo'yicha kamayishiga qarab tartiblash so'ralsa, ular buni masxara deb hisoblashadi. Murabbiylar har bir o'yin uchun mahalliy o'yin modeli o'rniga, yillar davomida o'z jamoasining universal raqib uchun o'yin modelini qurib kelishmoqda. SHu bois murabbiylar jamoaning imkoniyatlaridan o'rtacha atigi 67 foiz foydalanmoqda. Ushbu amalga oshirilmagan jamoa potentsiali bir qator omillarga qarab taxminan 22-28% qo'shimcha ballga olib kelishi mumkin. Biroq, bu mumkin bo'lgan chegaradir. Va amalga oshirish qiyin. Ammo bunga erishilganda - futbol, ​​basketbol va boshqalar. o'yin qanday tugaydi.

Misol uchun, 2016 yilgi Evropa chempionatida Rossiya ayollar terma jamoasi chorak finalda Polsha termasiga 1:4 hisobida yutqazgan bo'lsa, algoritm jamoamizga 20:21 maksimal natija qiymatini berdi. Bu jamoani ajoyib murabbiy E.Trefilov boshqarganiga qaramay. Basketbol bo‘yicha 32-yilgi Yevropa chempionati yarim finalida Rossiya terma jamoasi Serbiyaga 16:2017 hisobida imkoniyatni boy bergan, garchi termamiz uchun maksimal natija 79:87 bo‘lgan. JCh-163ga qariyb olti oy qolganda biz Rossiya terma jamoasining bo'lajak o'yinlari bo'yicha tadqiqot o'tkazdik. Rossiya - Urugvay o'yini uchun bir nechta stsenariylar hisoblab chiqilgan:

O'tgan yil davomida terma jamoaga jalb qilingan tarkib uchun - 0,30: 2,20
“PIRS” texnologiyasidan foydalangan holda 5 nafar himoyachi bilan o‘ynashda tavsiya etilgan tarkib – 1.50: 0.80

Xabaringiz bor, Rossiya terma jamoasi ushbu bahsda 0:3 hisobida imkoniyatni boy bergandi. Tadqiqot hisoboti RFUga oldindan taqdim etilgan.

Botqoqlikda uy qurish mumkin emas. TTD kabi 60-yillarning parametrlaridan foydalangan holda ortib borayotgan IT resurslarini muvaffaqiyatli amalga oshirish mumkin emas. Biz o'yin modelini yaratishimiz kerak va muammoning ilmiy tomonini e'tiborsiz qoldirmasligimiz kerak. O'yinlar tahlili hali ham moda tendentsiyasi yoki bir marta aytilishi mumkin bo'lgan moda gadjeti "Voy!!" va keyin ular u haqida unutishdi. Barcha mavjud o'yinlarni tahlil qilish xizmatlari murabbiy uchun statistik ma'lumotlarni tayyorlaydi va keyingi o'yinda o'yin modelini unga o'tkazadi. Ko'pincha ular yordam bermaydi, aksincha qaror qabul qilishni qiyinlashtiradi, murabbiyni ma'lumot axlatiga to'ldiradi. PIRS bundan mustasno.

Sharh